מפגש פילוסופיה #2 – כיתות ג'
אנחנו שקועים בשיחה על מה זו שאלה מעניינת
הטריגר או המנוע לשיחה –
ביקשתי מהילדיםות לכתוב את השאלה
הכי מעניינת שהם אי פעם חשבו (ואולי עוד חושבים) עליה
עכשיו במרכז המעגל שלנו מונחות השאלות
אחת מהן – תמימה לכאורה
נשאלה על ידי ילד:
"מה השאלה שהכי מעניינת אותי?"
זהו.
עכשיו מה קורה?
אני ביקשתי שאלה הכי מעניינת
כדי, טוב נו, לדבר כמובן על מה זו שאלה מעניינת,
וילד פשוט הניח את השאלה הזו באמצע המעגל.
שאלה שאומרת – הכי מעניין זה לשאול
מה הכי מעניין. ואותי.
אני ביקשתי או "סללתי" דרך
שתאפשר לנו לחשוב על הגדרה של שאלה מעניינת.
כאילו מחוץ, מעבר, לשאלה עצמה.
אבל הילד שם את השאלה הזו בשבילנו,
ואמר: תראו איזה יופי
מה שחיפשתם הוא לא חיצוני אלא פנימי
לא סתם אומרים: "לב העניין".