היום אני מארחת בפודקאסט ד"ר נעמה צורן, שהיא פסיכולוגית, יועצת למערכות חינוך, ונציגת ישראל ברשת הבינלאומית של רג'יו אמיליה, הפדגוגיה שממנה נלמד כל כך הרבה היום.
נעמה תמיד מתחילה מהשטח – מהמפגש עם הילדים, הילדות, הגננות וגם הגנים ובתי ספר כמערכת, והיא עושה חיבור מופלא, חיבור שהוא הלב למעשה של רג'יו אמיליה (וגם, במאמר מוסגר, של פילוסופיה עם ילדים/ות בשבילי), בין פרקטיקה לתיאוריה.
מה שזה אומר, כמו שמיד תשמעו, שבשיחה איתה אנחנו תמיד מתחילות מהתמונה הגדולה, מהמהות, למשל מההבנה מתוך איזה הנחות ויסודות אנחנו פועלות פועלים בצורה מסויימת עם הילדים/ות והילדות ומיד עוברות לאיך, לדרכים ולכלים ליחסים ולמפגש אחר, איכותי ואפשרי, עם הילדים/ות.
החיבור הזה כל כך ברור בשיחה הזו, בגישה של נעמה ובדברים שהיא מביאה, שלפחות בשבילי, אי אפשר אחרת.
זהו.
היה לנו כל כך כיף ומעניין, שהשיחה ביננו התארכה הרבה מעבר למה שתכננו וטוב שכך כי ככה הרווחנו שני פרקים עם נעמה.
בפרק היום אנחנו מדברות על דימוי הילד, דימוי הילדה שיש ברג'יו אמיליה שהוא דימוי של יכולות ואיך הוא משפיע, מעצב, פותח ומעשיר את המפגש שלנו עם ילדים וילדות וכמובן נותנות לכם דוגמאות לאיך דימוי ילד/ה כזה משפיע על היחסים בבית.
בפרק הבא עם נעמה (שהוא כאמור החלק השני של השיחה ביננו), אנחנו מתמקדות ביכולות מסויימות – בעייני יכולות יסוד – של ילדים/ות מתוך הדימוי הזה.
אני בטוחה שהפרק הזה יתן לכן המון, מאז שהקלטנו אותו האזנתי לו כמה וכמה פעמים ובכל פעם גיליתי בו עוד ועוד חכמה, עוד רבדים, עוד דקויות של יחסים ואיכות עם ילדים/ות.
תהנו.